Lokal för dopkalas

I samband med dop i våra kyrkor kan lokal lånas kostnadsfritt för dopkalas efter dopgudstjänst.

Lokal för dopkalas bokas på expeditionen, tfn 08-550 913 50 eller via e-post: sodertalje.pastorat@svenskakyrkan.se

Ni har tillgång till lokalen 1 timme före doptid och 4 timmar framåt. I tiden inkluderas städning av lokalen.

Med undantag för följande lokaler:

Lokalen Arken (S:ta Ragnhildsgården, Södertälje): Tillgång mellan kl 07:00-17:00. OBS! Lokalen kan inte lånas om dop bokas kl 16:30!

Församlingshemmet i Enhörna: Församlingsbo får låna församlingshemmet utan kostnad i samband med dop. Ni har tillgång till lokalen 2 timmar före och 3 timmar efter dopet. Önskas mer tid utgår avgift. Ej församlingsbo kan hyra lokalen för dopkaffe för 500 kronor/timme.

Tyvärr kan vi inte erbjuda lokaler för dopkalas vid samtliga tider eller i samtliga kyrkor. Ring expeditionen för information kring ert önskemål.

Pastoratet erbjuder följande tider för dopgudstjänster på lördagar i kyrkorna: kl 11:30, 13:00, 15:00 och 16:30 (med undantag för Hagabergs kapell). Naturligtvis kan dop också bokas in i kyrkornas/kapellens söndagsgudstjänster .

Vill ni låna lokal för dopkalas i samband med dopet, eller om du har andra frågor eller önskemål - ring eller maila expeditionen, tfn 08-550 913 50, sodertalje.pastorat@svenskakyrkan.se!

Arken

Lokalen finns i S:ta Ragnhildsgården och rymmer max 40 personer.

Tvetasalen

Tvetasalen finns i Tveta kyrka och rymmer max 40 personer.

Lina kyrktorg

Lokalen finns i Lina kyrka och rymmer max 45 personer och lånas endast ut för dopkalas då även dopgudstjänsten är bokad i kyrkan.

Lokal i Pershagen

Lokalen i Pershagens kapell rymmer 40 personer. Mer information uppdateras efter hand.

Alla Helgons församlingssal

Lokalen finns i Alla Helgons kyrka och rymmer max 65 personer. Lånas endast ut för dopkalas då även dopgudstjänsten är bokad i kyrkan.

Brunnsängs församlingssal

Lokalen finns i Brunnsängs kyrka rymmer 98 personer. Lånas endast ut för dopkalas då även dopgudstjänsten är bokad i kyrkan.

Lindängen

Denna lokal kan lånas om dopgudstjänsten är i Hagabergs kapell. Lokalen rymmer 70 personer. Vid bokning ring Maria Johansson, tfn 070-272 64 10.

Församlingshemmet i Enhörna

Församlingshemmet rymmer max 50 personer och lånas ut till församlingsbor i samband med dop i någon av församlingens kyrkor.