Foto: Kristin Lidell & Alex Giacomini/Ikon

Drop-in-dop och -vigsel i Alla Helgons kyrka

Lördag 18 maj kl. 10:00-14:00. Välkomna!

Blev vigseln eller dopet inte av som planerat? Nu erbjuder Östertälje församling drop-in-dop och -vigsel i Alla Helgons kyrka lördag 18 maj mellan kl. 10:00 och 14:00.

För drop-in-dop behöver samtliga vårdnadshavare skriva under en blankett på plats. Även vuxna kan låta döpa sig.

Präster, musiker och vaktmästare finns på plats för er under dagen! Dopkläder finns i en mängd olika storlekar, inte bara för de allra minsta. Kom som ni är eller föranmäl att ni dyker upp genom att mejla eller ringa till:

Hanna Backman, e-post: hanna.backman@svenskakyrkan.se, tfn: 08-550 914 52
eller Linda Angman, e-post: linda.angman@svenskakyrkan.se
, tfn: 08-550 913 12

För vigsel behöver ni ta med ID-handling, ringar att växla med varandra och en giltig hindersprövning från Skatteverket. Det kan ta upp till två veckor att få hem den på posten, så tänk på det i god tid! Minst en av er behöver vara eller bli medlem i Svenska kyrkan i samband med vigseln.

Välkomna till Alla Helgons kyrka på Nedre Egilsvägen 1 i Södertälje!