Foto: Stefan Tolf

Är du vår nya församlingsherde?

Du ingår i ett arbetslag inom Södra Tjusts pastorat och har din huvudsakliga placering i Misterhults församling, Oskarshamns kommun.

I Figeholm och Misterhult finns regelbundet gudstjänstliv, livaktig verksamhet för körer, barn och unga, konfirmander samt öppen verksamhet. Du får också möjlighet att dela glädje och utmaningar med en grupp engagerade och trogna ideella – allt i en vacker skärgårdsmiljö med många sommargäster. Södra Tjusts pastorat tillhör Linköpings stift.

Vi söker dig som trivs med att möta människor i livets alla skeden, som vill skapa goda relationer med lokalsamhället. Vi ser också att du tillsammans med förtroendevalda i församlingsrådet vill utveckla gudstjänst-och församlingslivet.

Kvalifikationer: Prästvigd enligt Svenska kyrkans ordning. Tillgång till B-körkort samt bil. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Tillträde enligt överenskommelse. Sista dag för ansökan 2024-03-27 till:
sodra.tjusts.pastorat@svenskakyrkan.se

För frågor om tjänsten: