Att göra i kyrkan

Livet i Sofia församling pågår vardag som helg, vinter som sommar. Året runt möts människor i gudstjänst, konsert, sopplunch, öppen förskola, körer och mycket mer. Det finns plats för dig - precis som du är.

Hitta en aktivitet

En präst håller fram en nattvardskalk.

Gudstjänster

Varje vecka året runt samlas vi i Sofia församling till olika slags gudstjänster. Välkommen att vara med i gemenskapen!

En liten flicka sitter på golvet framför sin mamma som håller i hennes händer.

Barn

Barnen har en stor och viktig plats i Sofia församling. Här finns öppen förskola, barnkörer och många möjligheter att lära känna nya kompisar.

En grupp ungdomar i svarta tjocktröjor gör freds-tecken med händerna.

Ungdom

Kom hit och träffa nya kompisar, snacka och häng - oavsett om du är troende, sökare eller något mittemellan.

Musik & kultur

I Sofia församling har vi ett brett och rikt musik- och kulturliv. Här hittar du våra populära konserter och våra många körer, kulturscenen Glasrummet och aktuella utställningar. Det finns något för alla åldrar!

Mötesplatser

Välkommen ta del av våra mötesplatser, kurser och träffar. Kom och umgås med andra, fördjupa din tro, lyssna till föredrag och musik, eller bara vara.

Ett långt led människor vandrar längs ett fält.

Kropp & själ

I Sofia församling finns många möjligheter att ta hand om både kroppen och själen. Välkommen om du vill ta en promenad, träna yoga eller läsa Bibeln tillsammans med andra.

Vid livets stora händelser

Dop

I dopet får vi ett löfte om att Gud är med genom hela livet, vad som än händer. Det är också en glädjens fest för familj, släkt och vänner.

Konfirmation

Sofia församling erbjuder konfirmation med olika inriktningar. Våga ta chansen att upptäcka mer om dig själv, om dina medmänniskor, om världen och om Gud. Anmälan till Konfirmation 23/24 är nu öppen för dig född 2009!

Bröllop och vigsel

Bröllopet är för många det lyckligaste och viktigaste ögonblicket i livet. Här kan du läsa mer om bröllop i Sofia församling.