Dop, konfirmation, vigsel & begravning

Här kan du boka tid för dop, vigsel och begravning och anmäla dig till konfirmation. Här hittar du också svar på vanliga frågor om dop, vigsel, konfirmation och begravning.

Barnhand i vatten, dop

Dop

Man kan döpas när som helst i livet, och det är något man bara gör en enda gång. Genom dopet blir man medlem i Svenska kyrkan och i Guds stora familj.

Konfirmander i sina kåpor.

Konfirmation 2024/2025

Läs om de olika grupperna kommande läsår och anmäl dig direkt här på webben!

Ringar på bibeltext

Bröllop & vigsel

En vigsel är ett sätt att visa för varandra, sina vänner och Gud att ni vill leva tillsammans. I Guds och alla vittnens närvaro lovar vi varandra att vårda kärleken och stå vid varandras sida livet ut.

Ängel sittandes på gravsten.

Begravning

När någon nära avlidit så förändras ens liv. Du som anhörig kan få stöd och hjälp av kyrkan på många olika sätt, både före, under och efter begravningen. Här har vi samlat sådant som kan vara till hjälp när någon närstående avlider.