Solljuset skiner in på några pelare i rött tegel i en kyrka.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Samtal, stöd och diakonmottagningar

Stockholms domkyrkoförsamling erbjuder samtal, stöd och diakonmottagning.

Vi erbjuder samtal och stöd och har två diakonmottagningar inom församlingen.

Här nedan ser du vad vi erbjuder.

Bikt

Kyrkan har i snart 2000 år erbjudit hjälp till människor som lider av sådant de gjort mot andra eller mot sig själv. Detta kallas bikt.

Kyrkan erbjuder själavårdssamtal

När vardagen går sönder, livet känns meningslöst, när framtiden är oklar - då kan det hjälpa att sätta ord på sina tankar och känslor.

Diakonimottagningar

I Stockholms domkyrkoförsamling har vi två mottagningar. Här ser du vad vi gör och var vi finns.

Ekonomiskt stöd

Hos församlingen finns möjlighet att ansöka om viss ekonomisk hjälp.

Jourtelefoner och familjerådgivning

Någon att prata med - jourtelefoner

När livet går sönder, när sjukdom, död, skilsmässa eller svek drabbar, när livet känns meningslöst och tomt eller när ensamheten blir en plåga, då är det viktigt att tala med någon.

Kyrkans familjerådgivning

Via Kyrkans familjerådgivning kan man få möjlighet att samtala med en familjerådgivare om det som känns svårt i en relation. Alla kan vända sig dit. Domkyrkoförsamlingen står för halva samtalskostnaden för dig som är medlem. För unga vuxna 18-26 år finns möjlighet att komma på samtal till låg kostnad. www.kyrkansfamiljeradgivning.org