En person sitter utomhus och arbetar på sin laptop. En mobiltelefon ligger bredvid kopplad med en sladd till datorn.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Pressmeddelanden från Strängnäs domkyrkoförsamling med Aspö

Det finns händelser i församlingen som redaktioner för tidningar, radio och tv blir särskilt uppmärksammade på. De pressmeddelanden som skickats till dem publiceras här.

Pressmeddelanden från Strängnäs domkyrkoförsamling med Aspö

Pressmeddelande om sommarutställningen

Publicerad:

På söndag 18 juni 13.00 är det vernissage och då deltar några av de medverkande konstnärerna. Domkyrkopedagogen Carina Öjermo berättar om utställningen och domprosten Christofer Lundgren inviger.

Ett år sedan invasionen av Ukraina - musik för fred i Strängnäs domkyrka

Publicerad:

Ett helt år har förflutit sedan Ryssland invaderade Ukraina. På årsdagen, fredagen den 24 februari, uttrycker vi tillsammans vår längtan efter fred med musik och tal i Strängnäs domkyrka.

Pressmeddelande: Jona bok genom nålsögat

Publicerad:

Sedan fyra år har prästen Erika Cyrillus ägnat många timmar av sin fritid åt projektet att brodera Jona bok, med text och illustrationer. Nu ställer hon ut sina bilder i Strängnäs domkyrka.

Pressmeddelande: Ny bok om Strängnäs domkyrka

Publicerad:

Söndag 22 maj 13.30 är det release för nya boken "Strängnäs domkyrka. Levande katedral - då och nu". En av författarna är biskop Johan Dalman som bidragit med kapitlet Ett hus kring ett altare.

PRESSMEDDELANDE: Angående stöld av begravningsregalier

Publicerad:

Enligt åklagarmyndigheten idag på morgonen, har en person anhållits och gripits misstänkt för stöld av begravningsregalierna från Strängnäs domkyrka i juli.