Foto: Martin Garlöv

Strängnäs domkyrka - välkommen

Kom in, tänd ett ljus, se dig omkring, delta i församlingens gudstjänster. Säg till om du behöver någon att prata med.

Gudstjänster

MÅNDAG

Morgonmässa 08.00 i Roggekoret bakom högaltaret längst fram i Strängnäs domkyrka

TISDAG

Lunchmässa 12.00 i Martyrernas kapell
Ekumenisk rosenkransbön 17.30

ONSDAG

Kvällsmässa 18.30 i högkoret

TORSDAG

Stillhetens mässa 20.00

FREDAG

Middagsbön kl 12:00

LÖRDAG

Dopgudstjänster och vigselgudstjänster

SÖNDAG

Högmässa eller Mässa för stora och små 11.00

Barnens kor

Här kan barn, tillsammans med förälder eller annan vuxe läsa böcker, pussla eller leka kyrka. Klä dig i prästens kläder, bjud in till bröllop, dop, begravning eller duka till ett klassiskt kyrkkaffe. Här finns möjlighet till både lek och bön.

Undvik att parkera vid domkyrkan

Det går att köra fram till kyrkan för den som har svårt att gå. Men det är inte lämpligt att parkera på planen väster om kyrkan, framför Domkyrkans bodar eller på gångarna runt kyrkan.

Strängnäs domkyrka

Öppettider: 15 juni - 31 augusti 10-18 och 1 september - 14 juni 10-16

Om församlingen

Vi som arbetar i församlingen, hur du hittar till oss och hur du gör för att bli medlem.

Ласкаво просимо до собору Стренгнес - Välkommen till Strängnäs domkyrka

Ласкаво просимо, запаліть свічку, огляньтеся, візьміть участь у наших службах. Якщо вам потрібно з кимось поговорити, будь ласка, приходьте до нас і ми вам допоможемо.

Strängnäs domkyrka Levande katedral - då och nu

Boken visar vägen till domkyrkans historia, till dess olika funktioner som församlingskyrka och kyrka i staden Strängnäs och i stiftet. Författarna är experter inom sina områden och tillsammans ger de en bild av en levande katedral – då och nu.