Hitta till kursen

Det är enkelt att åka kollektivt till både stiftsgården Stjärnholm och Strängnäs stiftskansli

Stiftsgården Stjärnholm ligger utanför Nyköping mot Oxelösund. För att ta dig till stiftsgården med kollektivtrafik tar du tåg till Nyköping:

Norrifrån: Stockholm/Södertälje, tåg mot Norrköping/Linköping

Västerifrån: från Örebro/Katrineholm/Eskilstuna/Strängnäs, byte i Södertälje

Söderifrån: tåg via Norrköping. Från Nyköpings busstation tar du sedan buss 715 mot Oxelösund via Arnö och hoppar av vid hållplats Stjärnholm. Därifrån är det ca 500 meter att gå till stiftsgården.

---

Strängnäs stiftskansli ligger centralt i Strängnäs, strax intill Strängnäs domkyrka. Det går bra att ta tåg från flera orter i närheten. Exempelvis Stockholm, Södertälje, Eskilstuna, Örebro (byten förekommer).

När du anlänt Strängnäs tågstation ska du gå mot domkyrkan. Det är ca 800 meter att gå.

Tåg www.sj.se
Buss www.sormlandstrafiken.se

Vi uppmuntrar alla våra deltagare att tänka på miljön genom att välja allmänna kommunikationsmedel om det är möjligt eller samåka.

Vi vill också uppmuntra våra deltagare att tänka på allergiker och undvika starka dofter.