Abstrakt fisk av olikfärgade fält och linjer.

Unga

S:t Staffans församling har varierade verksamheter för unga. Ungdomsgruppen går under namnet SKUFF och har också en Hangaround-verksamhet som fungerar som en vanlig fritidsgård. Dessutom finns en ungdomskör, konfirmandgrupper och möjlighet att utvecklas som ung ledare.

Unga personer hoppar upp i luften överst på en gräskulle.

Hangaround

Hangaround kallas vår fritidsverksamhet för mellanstadiet. Vi håller öppet i ungdomslokalen i S:t Staffansgården tisdagar kl 14.00–16.30 och det fungerar som en vanlig fritidsgård.

Olika händer möts i mitten.

Ungdomsgruppen SKUFF

På onsdagar kl. 18.30–21.00 träffas ungdomsgruppen. Kyrkans unga (SKUFF) är för dig som är konfirmerad. Vi börjar programmet med mässa i Brågarps kyrka, därefter går vi över till våra lokaler i församlingsgården.

Sjungande stare med utbredda vingar.

Kör för unga

Utifrån intresse och efterfrågan ger vi ungdomar möjlighet att sjunga i grupp och prova olika stämmor. Det kostar inget att vara med.

Konfirmander tar emot nattvarden vid altarringen, belysta av solen genom fönstret.

Konfirmation

Vem är du? Vad spelar roll i ditt liv? Vad är viktigt för dig? Under tiden som konfirmand får du tid för det som är viktigt i livet – både det lekfulla, roliga, och det allvarliga.

Ledare klappar händerna, fokuserad på sin grupp.

Unga ledare

Är du konfirmerad och känner att du vill hjälpa till som ledare i någon grupp?