Foto: Joakim Carlström/IKON

Bröllop

I vigselgudstjänsten - ditt bröllop - lyfts både kärlekens glädje och ansvar fram. Här kan du välja bland lediga tider för bröllopet och boka direkt.

Dags för kyrkbröllop

Passa på att boka nu!

Välj gärna mellan tider i direktbokningen ovan. Vänligen observera att direktbokning på webben än så länge endast gäller Täby kyrka, och är under upparbetning. Samtliga tider finns ännu inte inlagda, utan fylls på efter hand. Önskas vigsel längre fram är det bästa att ta kontakt med bokningen (se telefontider nedan).

Församlingens andra kyrkor kan också passa bra för bröllop: Gribbylunds kapell, Näsbyparks kyrka, S:t Olofs kyrka eller Tibble kyrka. Ring till bokningen på telefontiderna nedan eller skicka en förfrågan via formuläret nedan för personlig hjälp med bokning i samtliga kyrkor.

Direkttelefon till bokningen: 08-580 035 05
Telefontider:
Mån-fre 09.00-12.00 samt 13.00-15.00.
Eller mejla till: tabyforsamling@svenskakyrkan.se

Bröllopet kan vara ett sätt att fira ett nytt och gemensamt steg mot framtiden. När två människor gifter sig i kyrkan är det kanske för att visa sin kärlek till varandra och att de vill leva tillsammans inför Gud, människor och sig själva. I kyrkan välsignas paret med sin vilja att leva tillsammans, inneslutna av mångas goda tankar och böner. Den vanligaste dagen för vigsel är lördagar. Du är välkommen att arrangera ditt bröllop i alla kyrkor inom Täby församling. Här finns en länk till bilder som visar hur varje kyrka ser ut invändigt.

För att få intyg om hindersprövning vänder man sig till Skattemyndigheten. Intyget gäller fyra månader.

Bokning av vigsel

Vill du boka vigsel i någon av kyrkorna i Täby församling? Fyll gärna i nedanstående formulär, så kontaktar vi dig.

Vigsel i en annan församling

Tillhör du Täby församling men vill gifta dig i en kyrka i en annan församling? Då måste du själv kontakta den andra församlingen för bokning. Präst och musiker får du kontakt med i den önskade församlingen. Ingen särskild avgift utgår.  Kontakta också Täby församling för att få de handlingar som behövs för vigseln och för mer information om vad man behöver tänka på. Täby församlings ansvar omfattar endast de vigslar som sker inom församlingen och de kyrkor som finns här.

Vilka moment innehåller vigselgudstjänsten?

Det här händer under en vigselgudstjänst

Mer fakta om vigselgudstjänsten

Har du frågor kring vigselgudstjänsten i kyrkan? Här finns fakta kring förberedelser, musik och annat som är bra att veta.

Bokning av vigsel i kyrkan

Gör en bokningsförfrågan via webbformuläret eller via direkttelefon till bokningen:
Telefontider:
Mån-fre 09.00-12.00 samt 13.00-15.00.
tabyforsamling@svenskakyrkan.se