Övre delen av framsidan av Kyrkfönstret nummer 1 2024.
Foto: Svenska kyrkan Tidaholm

Församlingstidningen Kyrkfönstret

En tidning från Svenska kyrkan Tidaholm med utgivning fyra gånger om året. Nästa nummer kommer ut 31 maj till 2 juni 2024.

Senaste numret av Kyrkfönstret

Kyrkfönstret nummer 1 2024 - Öppnas som bläddringsbart dokument.

För att läsa det senaste numret av Kyrkfönstret via issuu.com följer du anvisningarna:

1. Klicka på länknamnet under rubriken ”Senaste numret av Kyrkfönstret”.
  2. Du skickas vidare till en bläddringsbar version av tidningen via issuu.com. Observera att om du vill komma tillbaka till denna sida använder du tillbaka-knappen i din webbläsare.
  3. Nu kan du börja läsa och bläddra i tidningen.

Artiklar ur Kyrkfönstret nr 1 2024:

En gravid kvinna står barfota på en klippa och håller händerna på magen.

Underverk i julnatten

Att få barn eller att vilja ha barn är ingen självklarhet. Det är många gånger tabubelagt och svårt att prata om för dem som kämpar med att få barn men också för släktingar och vänner. Hanna Löwing och Thomas Franzèn berättar öppenhjärtigt om sin känslosamma IVF-resa.

Orange solnedgång över trädtoppar och vatten.

Ett med skapelsen

Ödmjukhet är att se sanningen om Gud och oss själva, se vår egen otillräcklighet och vårt beroende, se att vi inte har något som vi inte har fått oss givet.

Någon håller fram tre hjärtan målade i olika färger.

Att vara ideell...

Vad vore kyrkan utan den ideella medarbetaren? Personen som ger av sin tid och sitt engagemang, för att kyrkan är viktig och spelar en viktig roll i samhället. Du är viktig och behövs! Tillsammans är vi kyrka.

Vill du läsa tidigare nummer av församlingstidningen?

För att läsa tidigare nummer av Kyrkfönstret:

1. Klicka på länknamnet i listan (hittar du inte kan du använda sökfunktionen)
  2. Tidningen laddas ner och öppnas som pdf.
  3. Klart! Nu kan du läsa tidningen på din skärm, spara ner den och skriva ut den