Nyheter från Svenska kyrkan Tidaholm

Sockenmagasin blev gravstensmuseum

Publicerad:

I Kungslena finns ett gammalt sockenmagasin, strax intill kyrkan. Detta magasin har nu blivit gravstensmuseum för kulturgravar i Kungslena. Museet är öppet varje dag. Välkommen in!

Angående olyckan den 3-4 juni 2023

Publicerad:

Strax innan midnatt den 3 juni 2023 inträffade en bilolycka på Östra Ringvägen i Tidaholm. En av ungdomarna avled till följd av sina skador, de resterande tre överlevde men med allvarliga skador.  Tidaholms kommun aktiverade kommunens krisstödgrupp, för att tillsammans med Svenska kyrkan Tidaholm erbjuda stöd till de som behöver.

Kyrkans hus - hur går det?

Publicerad:

Det har varit en lång resa sedan beslutet om att bygga ett nytt Kyrkans hus togs. Nu är vi äntligen snart i mål och kan få ta våra första steg i ett nytt, fräscht och hållbart Kyrkans hus i Tidaholm. Välkommen att vara med på invigningsfesten den 19 april!