Foto: irene

Ideellt medarbetarskap

Vill du använda din tid, dina kunskaper och dina erfarenheter i församlingsarbetet?

Dop, bröllop, begravning och livet där emellan, allt får plats i Timrå församling.

Det finns grupper och mötesplatser för alla, från babysång för de minsta, Öppet kyrkis, konfirmander, Kyrkans ungdom, Sinnesrogudstjänster, Språkcafé för asylsökande, musikcafé, frågesport, besöksgrupper och samtalsgrupper och mer ändå.

Tack vare våra underbara ideella medarbetare är det möjligt.

Man trivs där man behövs

Bertil Johansson, Ideellt forum

Just nu behöver vi fler som kan göra hembesök, följeslagare och stöd vid kyrkbesök, språkstöttare till språkcafé, tolkning och översättning till olika språk, teckentolkare på äldreboende.

Dessutom vet kanske Du precis vad vi inte tagit tag i än?

Som ideell medarbetare erbjuds du stöd och handledning i ditt uppdrag och gemenskap med andra ideella medarbetare i församlingen.

Vad brinner Du för? Vad vill Du bidra med? Du är unik och Din närvaro gör skillnad.

Varmt välkommen till ett meningsfullt och givande arbete. Tillsammans kan vi skapa en gemenskap där många känner ansvar och delaktighet!