Några pappor sitter på golvet och leker med sina barn
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Att göra i kyrkan - kom och var med!

Kom och umgås, gå på konsert eller fira gudstjänst och högtider. Svenska kyrkan har verksamhet över hela ön och för alla åldrar. Du är varmt välkommen!

Hitta en aktivitet

Ett litet barn håller en vuxen i handen på promenaden. En hund går framför dem.

Barn och familj

Öppen förskola, fritidsgrupper för skolbarn och körer och musikundervisning. Det finns mycket roligt att göra i kyrkan på Tjörn!

konfirmander med kikare, upptäckargrupp

Ungdom

Vill du hänga med kompisar, hitta på roliga aktiviteter och lära dig mer om Gud? Välkommen till någon av ungdomsgrupperna på Tjörn!

Några personer sitter runt ett bord och fikar.

Vuxen

Du är välkommen till allt som händer på hela Tjörn, inte bara i den församling du bor i! Det finns grupper både på dagtid och kvällstid.

Musik och kultur

I kyrkan på Tjörn hittar du ett brett utbud av konserter och kulturprogram. Kom och lyssna eller sjung själv i någon av våra körer!

En person med målade naglar följer med sitt pekfinger melodin i en uppslagen psalmbok.

Fira gudstjänst och andakt

Välkommen att fira gudstjänst och andakt i kyrkorna på Tjörn. Vi samlas för gudstjänst flera gånger i veckan. Här hittar du aktuella tider och platser.

kanelbullar på plåt tas ur ugnen.

Vill du hjälpa till?

Inom kyrkan har du många möjligheter att engagera dig som ideell. Stort eller litet uppdrag, oftare eller mer sällan. Kyrka är vi tillsammans!

Fira livets stora högtider

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen och skrattar. En manlig präst håller barnets hand.

Dop

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal.

Konfirmander står i en ring, omgivna av grönska

Konfirmation

Vill du hänga, skratta, prata om livet och Gud, leka, fundera, åka på läger, tävla och göra massa annat kul? Ta då chansen att konfirmeras.

Ros, ring och noter.

Bröllop

En kyrklig vigsel är en symbolrik gudstjänst. I Guds och alla vittnens närvaro lovar vi varandra att vårda kärleken och stå vid varandras sida livet ut. Välkommen att gifta er i någon av våra kyrkor på Tjörn.