Foto: Kristina Strand Larsson /Ikon

Dop, konfirmation, bröllop och begravning

Kyrkan finns med vid många av livets viktiga händelser. Vi delar glädjen i dopet, vid konfirmation och när bröllopsklockorna ringer. Och vi delar sorgen i ett sista farväl när någon lämnar livet på jorden.

Kontakta pastorsexpeditionen

Öppettider:
Måndag-torsdag 9-12 och 13-16

E-post: tjorn.pastorat@svenskakyrkan.se

Besöksadress: Skärhamns torg, Hamngatan 17

Postdress: Hamngatan 17, 471 32 Skärhamn

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen och skrattar. En manlig präst håller barnets hand.

Dop

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal.

Konfirmander står i en ring, omgivna av grönska

Konfirmation

Vill du hänga, skratta, prata om livet och Gud, leka, fundera, åka på läger, tävla och göra massa annat kul? Ta då chansen att konfirmeras.

Ros, ring och noter.

Bröllop

En kyrklig vigsel är en symbolrik gudstjänst. I Guds och alla vittnens närvaro lovar vi varandra att vårda kärleken och stå vid varandras sida livet ut. Välkommen att gifta er i någon av våra kyrkor på Tjörn.

En vit kista med rosa blommor och ett kors av jord.

Begravning - ett sista farväl

När en familjemedlem, släkting eller vän dör är det viktigt för många att få ta ett sista farväl. I kyrkan gör vi det i en begravningsgudstjänst då vi överlämnar den som har dött till Gud.