Församlingar

Svenska kyrkan Tjörn har fyra församlingar.

Klövedals kyrka

Klövedals församling

I Klövedals församling finns Klövedals kyrka och Klövedals församlingshem. Verksamhet bedrivs också i Kyrkans hus i Kållekärr och några gånger per år firas gudstjänst på Härön. Klövedals församling är en av fyra församlingar i Svenska kyrkan Tjörn.

Rönnängs församling

I Rönnängs församling finns Klädesholmens kyrka, Klädesholmens församlingshem, Rönnängs kyrka, Rönnängs församlingshem samt lokaler på Dyrön och Åstol. Rönnängs församling är en av fyra församlingar i Svenska kyrkan Tjörn.

Skärhamns kyrka

Stenkyrka församling

Stenkyrka församling har två kyrkor, Stenkyrka och Skärhamn, samt Kyrkans Hus i Kållekärr och Skärhamns församlingsgård. Stenkyrka församling är en av fyra församlingar i Svenska kyrkan Tjörn.

En vit stenkyrka, i förkanten växer det röda rosor

Valla församling

I Valla församling finns Valla kyrka, Valla församlingshem och Myggenäs församlingsgård. Valla församling är en av fyra församlingar i Svenska kyrkan Tjörn.