Kyrkor och lokaler

Välkommen in i Tjörns kyrkor och församlingshem. Här finns plats för gudstjänst, samtal och gemenskap för alla åldrar.

Besök en kyrka

Titta på altartavlorna, be en bön eller njut av en stunds stillhet på kyrkbänken. Alla Tjörns kyrkor bär på sin egen historia och minnen. Här hittar du öppettider för kyrkorna.

Tända ljus i kyrkan

På grund av risken för brand är det inte längre möjligt att tända ljus i kyrkorna. Detta gäller när kyrkorna är obemannade.

Två personer i arbetskläder monterar ner ett gammalt fönster.

Pågående arbeten

För att bevara våra byggnader och kyrkogårdar inför framtiden krävs kontinuerligt underhåll. Ibland behöver vi bygga nytt för att möta framtidens behov.

Kyrkor och församlingshem

Klädesholmens kyrka

Klädesholmens kyrka och församlingshem

På ön Klädesholmen ligger kyrkan granne med havet. Läs om Klädesholmens kyrkas historia och om församlingshemmet.

Klövedals kyrka

Klövedals kyrka och församlingshem

På nordvästra Tjörn hittar du Klövedals kyrka. Läs om kyrkans historia och dess församlingshem.

Rönnängs kyrka

Rönnängs kyrka och församlingshem

På Tjörns sydspets hittar du Rönnängs kyrka och församlingshem. Läs om kyrkans historia och dess lokaler.

Ett altare omgivet av röda rosor

Åstols missionshus

I Tjörns södra skärgård ligger ön Åstol. Hit är du välkommen på gudstjänst i missionshuset.

Skärhamns kyrka med leendet

Skärhamns kyrka och församlingsgård

På en bergstopp i Skärhamn ligger den leende kyrkan. Läs om kyrkans historia och församlingsgården.

Stenkyrka kyrka

Mitt på Tjörn ligger öns största kyrka - Stenkyrka kyrka. Här kan du läsa om kyrkans historia.

En vägg med guldfärgade ikoner med kristna motiv

Kyrkans hus

I Kållekärr hittar du församlingshuset Kyrkans hus. Här kan du delta i aktiviteter för alla åldrar.

Några små barn går mot en vit kyrka

Valla kyrka och församlingshem

På Tjörns nordöstra del hittar du Valla kyrka och församlingshem. Läs om kyrkans historia och dess lokaler.

Ett rött hus i solsken

Myggenäs församlingsgård

Ett stenkast från Tjörnbron ligger Myggenäs församlingsgård - en mötesplats för alla åldrar.

Borgerlig begravning

Ceremonilokal

En neutral begravningslokal som används till borgerlig begravning eller begravningsakt i annan religiös ordning. Ceremonilokalen ligger bredvid Stenkyrka kyrka.

Bokning och kontakt