Ett litet barn leker med såpbubblor inomhus.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Barn & familj

Livet är ett äventyr! Tillsammans förbereder vi barnen för livet med roliga och givande aktiviteter.

Barn i färggranna regnkläder plaskar i en vattenpöl.

Liten & Stor

Liten och Stor är församlingens öppna förskolor. Vi finns i Amhults kyrka och Björlanda församlingshem. Du kan tex. sjunga, leka, pyssla eller läsa en bok tillsammans med ditt barn och andra.

Barn och vuxen spelar trumma tillsammans.

Baby- och Barnrytmik

Rytmik är en musikpedagogisk metod där musik och kroppsrörelse används för att stödja barns utveckling och lärande.

Ditt viktigaste möte - ABC

Hur vill du att ditt barn skall komma ihåg dig om 20 år? Gruppträffar om föräldraskap, för föräldrar till barn 6-12 år.

Barnens egna gudstjänster

Skattkistan är församlingens gudstjänst för alla barn från fyra år och uppåt. Vi träffas varannan söndag i Amhults kyrka i samband med Livsnära mässa. I Björlanda kyrka har vi då och då familjedagar som vi kallar Kyrksöndag, då har vi även söndagsskola.

Barnkörer

Just nu har vi plats för fler barn i våra barnkörer. Det finns barnkörer i både Torslanda, Björlanda och Amhult. Barnkörerna är öppna för sångglada barn. Körerna medverkar i församlingens gudstjänster och i barnkörkonserter, musikal, Lucia eller julspel m.m. I Amhult finns Buller & Bång-Sång, en öppen kör för barn.

Buller & Bång-Sång

För alla barn 4-9 år i Amhults kyrka

Änglagårdens förskola

Änglagårdens förskola är en heltidsförskola. Förskolan ligger granne med Björlanda församlingshem där den har tillgång till en stor trädgård, som barnen använder dagligen för lek.