Foto: Madelen Zander /Ikon

Skidresa till Sälenfjällen

Välkommen till Torslanda-Björlanda församlings skidresa v.7 2024

Under sportlovet 2024, lördag 10/2-onsdag 14/2, arrangerar Torslanda-Björlanda församling en skidresa till Sälenfjällen. Vi bor på Credos fantastiska fjällgård i Hemfjällstangen i Transtrand några kilometer från backarna. Här finns möjlighet att åka utför och/eller gå på tur om man så önskar. Vi kommer ha tre och en halv skiddagar, söndag-tisdag och halva onsdag, då vi kommer åka i Tandådalen/Hundfjället. Där finns också möjlighet att hyra såväl utförsskidor som längdskidor.

Det finns 57 platser på gården, först till kvarn gäller. Lägret vänder sig till alla åldrar, såväl familjer, ungdomar som ensamma resenärer. Skriv i din anmälan vilka du kan tänka dig att dela rum med och tänk på att man måste vara beredd på att dela rum med någon annan om man reser ensam.

Avfärd från Amhults kyrka lördag 10/2 kl. 9.00. (Vi stannar vid Grums och äter lunch till självkostnadspris)

Hemfärd från skidbacken onsdag 14/2 kl. 13.30. (Vi stannar vid Grums och äter middag till självkostnadspris)

Dagsprogram: Morgonbön och frukost kl. 8. Därefter åker vi till backen med bussen. Hemfärd igen från backen kl. 16.00. Middag kl. 18 och därefter kvällsprogram och aftonbön/mässa.

Kostnad

Församlingen sponsrar med en hel del av boende- och resekostnad. Självkostnaden för läger inkl. kost och logi på lägergården samt bussresa blir:

• Barn 0-6 år: Gratis
  • Ungdom 7-20 år: 800 kr
  • Vuxen 21 år och uppåt: 1600 kr

Kostnad för pjäxor, skidor etc samt liftkort står man för själv. Man får också boka hyran av utrustningen själv. Utrustning bokas hos Skistar, Hundfjället. Man kommer kunna hämta bokad utrustning från söndag 11 februari kl. 9:30. Om du vill boka skidskola är det bra att boka snarast då platserna snabbt blir fulla!

Anmälan och betalning av lägerkostnaden

Sista dagen för anmälan och betalning är 15 december.
Betalning görs via Swish. Betalningsinformation kommer till de som
anmält sig.

Avbokning

Vid avbokning efter den 15 december återbetalas inte avgiften.
Vid uppvisande av läkarintyg som styrker sjukdom återbetalas hela avgiften.

Anmälan:

Om du bokar för fler familjemedlemmar anger du övriga medföljande här nedan. Bokar du bara för dig själv, kan du scrolla ner och klicka på skicka.

Förklarande text

Information till dig som inte bor i Torslanda-Björlanda församling eller inte är medlem i Svenska kyrkan:

Anmälda som inte bor i Torslanda-Björlanda församling blir placerade på väntelista och får följa med i mån av plats.

Anmälda som inte är medlemmar i Svenska kyrkan blir placerade på väntelista och får följa med i mån av plats. Samt är inte berättigade att delta till subventionerat pris, utan får betala den faktiska kostnaden.

Frågor

Kontakta Pelle Stjernkvist, PG Hanner eller Lotta (Charlie) Fransson som följer med på resan.