Foto: Alex & Martin /Ikon

Konserter & musikgudstjänster

Tranås pastorat bjuder på ett rikt musikliv med många fina konserter och musikgudstjänster.

APRIL

Måndag annandag påsk 1/4 18.00 Säby kyrka. Vårkonsert med Tranås kammarkör.

Lördag 20/4 17.00 Brunnsparkskyrkan. Vårkonsert med Tranås musikkår och Tranås pastorats barnkör ”Angels, Voice och en himla massa Nojs”. Sånger av Astrid Lindgren. Petter Karlsson, berättare.
Förköp biljetter på Klockmaster, Tranås: Vuxen 200 kr. Skolungdom 100 kr.

Söndag 28/4 18.00 Linderås kyrka. "Musikal, visa & Tranåsmelodier" - musikgudstjänst med kören Sound 68.

MAJ

Söndag 5/5 18.00 Säby kyrka. Vårkonsert med Säby/Tranås kyrkokör och Novakören från Aneby pastorat.

Söndag 19/5 18.00 Linderås kyrka. Vårkonsert med kören Bel Canto.

JUNI

Söndag 2/6 18.00 Adelöv kyrka. Musikgudstjänst ”Hela kyrkan sjunger” summer-edition. Vi sjunger in sommaren tillsammans. Kom och sjung med i några av sommarens fina sommarsånger och psalmer tillsammans med Adelöv/Linderås kyrkokör, barnkören The Angels & Bianca Lindström, flöjt.

Musikgudstjänst med Sound 68

"Musikal, visa & Tranåsmelodier" med kören Sound 68. Söndag 28 april 18.00 i Linderås kyrka.

Vårkonsert

Säby-Tranås kyrkokör och Novakören från Aneby pastorat. Söndag 5 maj 18.00 Säby kyrka.

"Hela kyrkan sjunger" summer-edition

Musikgudstjänst söndag 2 juni 18.00 Adelöv kyrka.