Älskade förbannade tonåring

föräldraträffar för dig med barn i åldern 13–17 år

I vår startar vi upp Älskade förbannade tonåring, kostnadsfria föräldraträffar för dig med barn i åldrarna 13–17 år. Träffarna riktar sig inte bara till dig som upplever att du har problem i din relation med tonåringen utan finns till för alla föräldrar. Träffarna utgår från boken med samma namn.

Under fyra träffar och en återträff går vi igenom en rad vardagssituationer som de flesta tonårsföräldrar kan känna igen: Tonåringen talar inte längre med dig, hjälper inte till hemma, prioriterar bort skolan, vill mest vara med sina vänner eller bråkar med sin familj.

Forskningen har visat att tonåringars hjärnor fortfarande växer och utvecklas, och att tonårstiden är en viktig grund för personlighetens utveckling och livet som ansvarstagande vuxen. Trots att du många gånger får höra motsatsen har du som förälder stor betydelse, du spelar en viktig roll i din tonårings liv.

Om träffarna

De fyra träffarna pågår i 2,5 timme. I samband med träffarna serveras fika. Varje träff kretsar kring ett speciellt tema. Under träffarna tar vi del av både varandras erfarenheter och av modern forskning. Vi får med oss kunskap, insikter och idéer att träna på mellan träffarna. Därefter har vi en återträff som gruppen själv bestämmer datum för.

Teman för träffarna:
  • Grupptryck
  • Jag-budskap
  • Att hålla reda på sin tonåring
  • Att vara uppmärksam på sig själv

OMGÅNG 1 - FULLBOKAD

Tid: 18.30-21.00

Plats: Trollbäckens kyrka

Datum: 11/4, 18/4, 25/4, 2/5 samt en återträff som gruppen själva sätter datum för.

Antal: Platserna är begränsade och det är först till kvarn som gäller.

Omgång 2 - Anmälan öppen

Tid: 18.30-21.00

Plats: Trollbäckens kyrka

Datum: 16/5, 23/5, 30/5, 5/6 samt en återträff som gruppen själva sätter datum för.

Antal: Platserna är begränsade och det är först till kvarn som gäller.

Anmälan Omgång 2 - se datum ovan

Är ni två, eller fler, föräldrar som vill delta tillsammans? Gör en anmälan per person.