En hög med grönsaker, frukter och bröd ligger i ett fönster.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Äta tillsammans

Kom efter jobbet, slipp matstök och slå dig ner vid dukat bord. Eller lyssna på vacker musik och äta soppa efteråt. Vissa tillfällen behöver du föranmäla dig till, andra inte.

Mötesplatser runt om i Umeå

I broschyren finns vårens mötesplatser för vuxna samlade tillsammans med en karta och kontaktuppgifter. Klicka på knappen för att läsa och ladda hem den i pdf-format. Den finns också som tryckt broschyr i alla våra kyrkor.

Läs broschyren här

Vill du veta mer?

Klicka på bilderna/rubrikerna nedan för att läsa mer om respektive verksamhet och vem du ska kontakta om du har frågor.

After work i Carlskyrkan– ett gott liv efter ditt yrkesverksamma liv

Torsdag en gång i månaden kl 12–14. För dig som kanske är nybliven pensionär eller varit det länge, vill träffa andra människor, är intresserad av din hälsa, av att lyssna och samtala om frågor som rör en positiv pensionstid och att hantera ett gott åldrande på ett bra sätt. Anmälan.

Kafé NyFiket i Ålidhemskyrkan

Kafé Nyfiket är öppet tisdagar och onsdagar mellan 14.00 till 20.00. Kafé Nyfiket är en oas i vardagen. Slå dig ner, fika, läs, prata med andra eller bara vara. Terminen pågår 16/1 till 22/5.

Matdax med kyrkmys i Tavelsjö

Torsdag kl 17 den 25/4. Tacomiddag och andakt i församlingsgården för alla åldrar. Anmälan senast måndagen innan.

Musik och soppa i Umeå stads kyrka

Tisdagar udda veckor, start 13 februari. Musik i kyrkan kl 12.00, därefter serveras soppa, bröd, kaffe och kaka för 50 kr i Martasalen en trappa ner.

Orgelsoppa i Tegs kyrka

Torsdagar 1 februari, 29 februari, 11 april och 23 maj. Konsert kl 12.00, soppa kl 12.15. Kom och njut av en kortare orgelkonsert! Efter konserten bjuds de som vill på soppa och smörgås i församlingssalen.

Några personer sitter runt matbordet och äter.

Sopplunch med föredrag i Ersmarkskyrkan

En torsdag i månaden kl 12.00. En träff för daglediga där det serveras soppa och vi får lyssna på ett intressant föredrag. Se datum och ämnen nedan.

Torsdag tillsammans i Mariakyrkan

Varannan torsdag, jämna veckor från kl 15, är det aktiviteter, middag och mässa i Mariakyrkan. Anmälan till middag senast måndag före. Vårterminen pågår 25 januari - 16 maj (Uppehåll 21/3 och 2/5).

Tacotorsdag med stilla stund i Tegs kyrka

Torsdagar kl 17.30 jämna veckor. Vi serverar omsorgsfullt lagade klimatsmarta tacos med tillbehör, som avslutas med en stilla stund då vi sjunger tillsammans. Anmälan inför varje gång. Vårterminen pågår: 25/1-30/5.

Torsdagsmiddag med mässa i Västerslättskyrkan

Kom och ät tillsammans! Vårterminens tillfällen: 25/1, 1/2, 29/2, 28/3 och 25/4. Anmälan.

En grupp äldre personer sitter vid ett bord och fikar tillsammans.

Trivselträffar med mat i Tavelsjö

Onsdagar kl 13 var fjärde vecka, träffas och trivs vi tillsammans över en lunch, 70kr. Efter lunchen är det underhållning av något slag. Anmälan görs via mejl eller telefon till diakon Anders Karlsson. Vårterminens datum är: 24/1, 21/2, 20/3, 17/4 och 15/5.

Du kanske också är intresserad av:

Två kvinnor sitter vid matbordet och pratar.

Träffas & umgås

Kyrkan har många mötesplatser både på dag- och kvällstid. Kom och träffa både nya och gamla vänner. Lyssna på föredrag och musik, umgås och ät eller fika tillsammans runt om i stan.

Sjung i kör

Det finns vuxenkörer för alla typer av sångare. Har du sjungit länge eller alltid längtat efter att börja? Vill du sjunga varje vecka eller bara ibland? Det finns en kör för dig!