Tre förskolebarn syns vid ett bord där de tillsammans lägger pussel med olika klossar.
Foto: Henrik Viberg

Våra förskolor

I Uppsala kommun finns fem förskolor i Svenska kyrkans regi. De präglas alla av en kristen profil och mottot ”alla ska få blomma med kärlek och respekt.” Här kan du läsa mer om de enskilda förskolorna för att se om de passar dig och ditt barn.

Duvans förskola

Duvans förskola är en liten enhet med plats för 20 barn. Förskolans motto är alla ska få blomma med kärlek och respekt och vårt fokusområde är hållbar utveckling. Välkommen att söka plats för ditt barn.

Kyrkklockans förskola

Med skogen precis vid knuten har Kyrkklockans förskola ett fantastiskt läge med många olika miljöer för utforskande och upptäckande. Detta passar oss perfekt eftersom vi vill uppmuntra barnens upptäcktsglädje och vilja att röra på sig.

Prästgårdens förskola

Prästgårdens förskola har sina lokaler i den gamla prästgården intill Vaksala kyrka. Både naturen och Gränbystaden finns på nära håll. På förskolan går 22 barn i åldrarna 1-5 år.

En grupp barn i sprakande gul höstlövsmiljö pekar mot himlen och ser glada ut.

Solrosens förskola

Solrosens förskola ligger i Vindhemskyrkan mitt i Luthagen. Förskolan har egen innergård samt närhet till många lekparker, Stabbyskogen och centrum. Här fokuserar vi mycket på barnens egna initiativ och intressen.

Två förskolebarn pysslar vid ett bord utomhus på Vildrosens förskolas gård.

Vildrosens förskola

Vildrosens förskola ligger i Almtunakyrkan mitt i Fålhagen och har nära till centrum och många gröna områden och parker. På förskolan finns plats för 25 barn i åldrarna 1-5 år.