Körer

Att sjunga tillsammans ger både glädje, stimulans och utmaning oavsett vilken nivå du befinner dig på. Många församlingar erbjuder vuxenkörer med olika inriktning. I en del måste man vara van och säker notläsare, medan andra inte kräver några förkunskaper alls utan lyfter fram sångglädjen och möjligheten att prova på.

Barnkören Småstrålarna

Barnkören Småstrålarna (5-7 år) är vilande. Anmäl intresse till Svitlana Fransander. Kontaktuppgifter hittar du längre ner på sidan.

Musikverksamhet
Foto: Fredrik Unger

Strålarna

Barnkören Strålarna (från 6 år och uppåt) övar onsdagar 14.30-16 i församlingshemmet i Vadstena. Körledare är Svitlana Fransander. Här introducerar vi notläsning och flerstämmighet. Nya sångare är alltid välkomna!

Tonfiskarna och Tonseglarna

Vi träffas på Våga gård på onsdag eftermiddag. Körledare är Svitlana Fransander. Nya sångare är alltid välkomna! Kontaktuppgifter hittar du längre ner på sidan.

Vadstena kyrkokör

Vadstena kyrkokör övar torsdagar 19.00-21.00 i körsalen i Vadstena församlingshem. Körledare är Beatrice Paping. Vadstena kyrkokör består i dagsläget av 35 sångare. Välkommen att provsjunga och dela vår glädje!

Ur repertoaren

Vadstena kyrkokör
Vadstena kyrkokör Foto: Johannes Söderberg/ SVT

B Chilcott Requiem
GF Händel Messias
JS Bach Juloratorium
LE LArsson Förklädd Gud
W A Mozart Requiem
G Fauré Requiem
F Poulenc Gloria
H Rosenberg Den heliga natten
F Mendelssohn Lobgesang
GF Händel Messias

Vadstena vocalis

Vadstena vocalis är en damkör med ett mindra antal medlemmar. Kören övar på tisdagar klockan 17.30 i Vadstena församlingshem. Körledare är Gun Palmqvist.

Dalskören

Dalskören övar tisdagar klockan 19.00–21.00 i Herrestadsgården. Dalskören är en blandad kör med en bred repetoar. Vi välkomnar nya medlemmar – inte minst herrar, gärna tenorer. Tycker du om att sjunga opretentiöst och med en blandad, lättsam repetoar.  Då är du välkommen att vara med i vår kör och ta gärna kontakt med vår körledare Svitlana Fransander.

Dalskören
Dalskören Foto: Vadstena gospelkör