Person sitter på en bänk

Stilla dag på Lilleskog 18 maj 2024

”Livets ande och andetag”

Lilleskogs själavårdscentrum, utanför Alingsås.

Man kan gå meditationsstigen på förmiddagen med Helena Högström eller på eftermiddagen, sällskapet delas i två grupper. Den grupp som inte går meditationsstigen får möjlighet att delta i en meditation på gården ledd av Thorbjörn Johansson.

Ta med lämpliga skor för vandringen längst meditationsstigen. Gärna också inneskor.  Kapellet på Lilleskog är ett skofritt hus. Det är även meditationsrummet. Det är gott att ha bekväma kläder och skor inomhus om man vill sitta och ha det gott i enskildhet eller tillsammans. Bara vara, ta med en god bok, stickning eller vad man önskar och har behov av.

Pris för dagen på Lilleskog med resa, aktiviteter, förmiddagskaffe, Lilleskogslunch med efterrätt och eftermiddagskaffe – 385 kronor/person. Beloppet betalas in på församlingens swishkonto: 123 245 05 00.

Avresa med buss från Vänersborg, Huvudnässkolans aula, kl. 8.00 och 8.15 från Onsjökyrkan.
Hemma igen i Vänersborg ca 17.00

Sista dag för anmälan 2 maj här nedan på församlingens hemsida eller till expeditionen i Kyrkans Hus 0521-26 55 00.

Anmälan till "Stilla dag på Lilleskog" 18 maj 2024