Ungdomskväll på Sjöliden

Ung i kyrkan

All ungdomsverksamhet som Värmdö församling bedriver utgår från tanken att alla ungdomar vill göra något för sina medmänniskor, sin omvärld, sin framtid och samtid. Tanken är att skapa en verksamhet där ungdomarna själva kommer med idéer om hur vi tillsammans kan skapa en bättre värld. Exempel på projekt som har genomförts är Sjölidenloppis, LAN och olika miljöprojekt. Man kan även engagera sig för att kunna åka med på någon av våra resor. Genom åren har vi åkt till ett kloster i Frankrike, genomfört en solidaritetsresa till Gambia och studieresor till Berlin och Italien.

Bild från Pixabay

Kreativa klubben

För dig i åk 6-9 på måndagar efter skolan

Ungdomskvällar

Onsdagar klockan 18-21
Varje onsdag träffas ungdomsgruppen för att fika, umgås, spela spel, kolla på film eller arbeta med något projekt som är aktuellt just nu. Vi startar med en mässa i Sjölidens kapell 18.30.

Fredagsöppet

En fredag i månaden har vi öppet på Sjöliden för alla som är 14 år och äldre.
Kvällarna har lite olika innehåll som filmmaraton, spelkväll, turneringar och övernattningar. Vi börjar alltid kvällen 19.00 och äter middag tillsammans.

Anmälan till Patrik Nilsson eller Daniel Handberg.

Kreativa klubben

Åk 6-9. Gruppen träffas på måndagar 14.00-17.30 i Sommarro.
Vi pysslar, pratar, gör mellanmål, bakar och har kul tillsammans.
Kontakt:
Petra Sunnervik 08-574 009 58, petra.sunnervik@svenskakyrkan.se
Lotta Danielsson 08-574 009 53, lotta.danielsson@svenskakyrkan.se

Ledarutbildning

Efter det att man har konfirmerats så kan man gå Värmdö församlings ledarutbildning. Under utbildningen lär man sig hur man kan arbeta med grupper, ta hand om andra och sig själv, leda olika övningar osv. Efter utbildningen kan man sedan jobba och hjälpa till med församlingens andra verksamheter och grupper.

Är du intresserad av ungdomsverksamheten eller vill ha mer information?
Kontakta Patrik Nilsson eller Daniel Handberg.