Grupp med kvinnor som sitter på kyrkbänkar och sjunger
Foto: Gustaf Hellsing

Sången ska dundra - Vi fyller 100!

Nyhet Publicerad

Västerås stifts kyrkosångsförbund fyller 100år och firar detta med en stor körfest i Västerås domkyrka 24-26 maj.

Firandet som arrangeras av Västerås stifts kyrkosångsförbund i samarbete med Västerås stift och Västerås pastorat kommer bjuda på en mångfald av konserter i domkyrkan och även på Stora torget i Västerås. Körsångare i alla åldrar från hela Västerås stift kommer till domkyrkan, liksom körledare, kyrkomusiker, ordföranden och många eldsjälar som gjort stora insatser för förbundet genom åren.

Kördirigenten och professorn Cecilia Rydinger får lördagens körsång att lyfta, Biskop Mikael Mogren är med under festen och från vårt vänstift Gloucester hälsar vi musikerna i katedralen välkomna att fira med oss under vårt 100-års jubileum. I dagsläget är cirka 850 körsångare anmälda.
Visst kommer du också?

Programblad och mer information om evenemanget finns att läsa här!