Ett barn i rullstol får ett hjärta med texten Tänk att just du är du – så bra!
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Aktiviteter

Var dag i kyrkor och församlingshem! Lek, samtal, gemenskap och musik - aktiviteter för alla åldrar.

Två barn samspelar vid en leksaks-kassaapparat.

För baby och småbarn

Är du ledig med små barn och söker öppen förskola eller liknande? Välkommen till Västra Frölunda pastorats dagaktiviteter för småbarn och deras vuxna! Här listas olika öppna grupper i våra kyrkor där man kan leka, sjunga och fika tillsammans.

Några ungdomar sitter på golvet och ritar.

Barn och ungdom

Aktiviteter i kyrkan för barn och ungdomar - alltifrån söndagsskola till ungdomsgrupper för åldersspannet 6-18 år. Kika runt och se vad som passar dig!

Gemenskap - café, rörelse och soppa

Svenska kyrkan vill bjuda in till gemenskap och främja välmående - varmt välkomna till dagaktiviteter i våra kyrkor.

En psalmbok och en mikrofon ligger framlagda. I bakgrunden syns sjungande barn.

Drama & musik

Vill du delta i Svenska kyrkans dans- och musikverksamheter? Västra Frölunda pastorat erbjuder läsåret 2023/2023 drama, körsång och musikundervisning för barn i många av våra kyrkor. Läs mer här.

En blandad ungdomskör i röda kåpor sjunger.

Sjung i kör

Upplev glädjen i att sjunga tillsammans, utveckla din sångröst, berör andra med din sång. I pastoratet finns flera olika körer som söker sångare, både i projekt och terminsvis. Kika här!

Konfirmation

Sommarkonfa i skärgården eller vardagseftermiddag under terminerna - vad passar dig bäst? Här finns alla konfagrupper i Näset, Styrsö, Tynnered och Älvsborgs församlingar presenterade.

Närbild på en kvinna med slutna ögon och knäppta händer.

Andlig fördjupning

Längtar du efter stillhet, vila och andlig fördjupning? Pilgrimsvandringar, retreatdagar, ikonmålning och kristen djupmeditation är exempel på vad som erbjuds.

En kvinna läser ur Bibeln.

Bibelsamtal och bön

Vill du samtala och lära mer om bibel och kristen tro? Vill du gå med i en bönegrupp? Här finns informationen du söker.

Två kvinnor sitter i en soffa och pratar.

Samtalsgrupper

Samtal om livets stora och små händelser. Tillsammans.

Kontakta oss

Här hittar du kontaktuppgifter till expeditionen, alla medarbetare, avdelningar och församlingar i Västra Frölunda pastorat.