Foto: Tommy Hvitfeldt

Diakonimottagning

Du som är bosatt eller vistas i Västra Frölunda pastorat är välkommen att kontakta vår diakonimottagning. På diakonimottagningen kan du samtala om din sociala och/eller ekonomiska situation med en diakon. Tillsammans försöker vi hitta vägar framåt för dig. Läs mer här.

Diakonimottagningen i Västra Frölunda pastorat

I vårt pastorat ingår Näsets församling, Styrsö församling, Tynnereds församling, Västra Frölunda församling och Älvsborgs församling. Se här vilken församling du tillhör.

Vi har tidsbokade besök på måndagar (obs! ej drop-in). Du kan kontakta diakonimottagningen genom att anmäla dig via formuläret nedan, eller ringa på 0737-73 68 20 där du får tala in ett talsvar, så återkommer vi så snart vi kan.

Så här gör du:

1. Anmäl dig via formuläret.
  2. Du blir sen kontaktad med förslag på tid för samtal på mottagningen.
  3. Vi ses på avtalad tid på mottagningen där vi pratar om din situation.
  4. Beslut om eventuellt stöd fattas efter ditt besök och meddelas dig i efterhand.

Jag vill få en tid på diakonimottagningen i Tynnereds kyrka

RECEPTION FOR DIACONIA

If you are a permanent resident or staying temporarily within one of our five parishes, Näset, Styrsö, Tynnered, Västra Frölunda or Älvsborg, you are welcome to contact our reception for diaconia.

Here, you can discuss your wellbeing or your financial situation with one of our deacons. Together we try to find ways for you to move forward. Pleas call us at +46737-73 68 20 or write to us (above) to to make an appointment.