Två unga tjejer sitter och skrattar tillsammans.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Filmkonfa - Älvsborg 2024/25

Vi ses på torsdagar efter skolan och pratar om tro, kärlek, Gud, vänskap och allt som hör till livet. Vi kommer även att titta på filmer några gånger under terminen och utifrån det prata om livets frågor.

Filmkonfa i Älvsborgs församling 2025

Konfa blir en del av din vardag under ett års tid och du får vara en del av en gemenskap där du får vara dig själv utan några krav. Vi kommer även att titta på filmer några gånger under terminen och utifrån det prata om livets frågor.

Träffar

Gruppen träffas varje torsdag 16.30-19.00, med start 19 september 2024 – maj 2025.

Läger

Vi åker på läger till Flämslätts stiftsgård 25-28 oktober 2024 (fre-mån).

Konfirmationsmässa i Älvsborgs kyrka 3 maj 2025.

Anmälan - fyll i forumläret nedan.

Ansvariga för gruppen:
Veres, präst och Elisabeth Persson, musikpedagog.

Kostnadsfritt alternativ.

2024-04-24 19.44: SOMMARKONFA ÄLVSBORG är fulltecknad.

20:40 SEGLINGSKONFA ÄLVSBORG är fulltecknad.

20:46 SKIDKONFA ÄLVSBORG är fulltecknad.

De grupper som fortfarande har platser kvar, är de som går att välja nedan.

1. Mitt förstahandsval är: (kryssa för namnet på den grupp du helst vill gå i)

2. Mitt andrahandsval är: (kryssa för den grupp som du vill ha som back up om ditt förstahandsval blir fullt)

Konfirmation 2024/25

Konfirmationsåret blir för många ett betydelsefullt år i livet där man får lära känna sig själv, nya kompisar och kristen tro. På den här sidan finns information om konfa i Näset, Styrsö, Tynnered, Västra Frölunda och Älvsborgs församlingar för alla som är födda 2010.

Ungdomar i roliga dräkter som gör tummen upp.

Anmälningssida - konfirmation

Anmälan för konfaläsår 2024/25 i Västra Frölunda pastorat.

Älvsborgs församling

Välkommen till Furåsens och Älvsborgs kyrka med församlingshem. I Älvsborgs församling finns ett rikt gudstjänst- och musikliv och en stor konfirmandverksamhet.