En trädgårdsarbetare planterar blommor.

Grön volontär i Näsets kyrka

Är du intresserad av trädgårdsarbete och har några timmar över då och då? Nu söker vi dig som på frivillig basis vill vara med och göra fint kring kyrkan och vår egen örtagård.

Vill du vara delaktig i vår trädgård?

Är du intresserad av trädgårdsarbete och har några timmar över då och då? Tycker du om att så och plantera, jobba med trädgårdsarbete, plantera blommor i rabatter, ansa buskar, tycker om att se saker och ting växa?

Nu söker vi dig som på frivillig basis vill vara med och göra fint kring kyrkan och vår egen ljuvliga örtagård –  innergård.

Är du intresserad och vill veta mer kontakta ansvarig i församlingen.

Näsets församling

Välkommen till Näsets kyrka och församlingshem på Hammarvägen 6 i Västra Frölunda. Här finns också förskolan Pärlan.

Du behövs

Vill du engagera dig i Svenska kyrkan genom att bidra med din tid och talang? Vi behöver varandra och genom att samarbeta gör vi närmiljön till en bättre och varmare plats.

Råd och stöd - diakoni

Diakoni är kyrkans sociala omsorg och arbete. Mer information om vilket stöd du kan få, och kontaktvägar finns på denna sida.