Hitta till Näsets kyrka

Kyrkans adress är Hammarvägen 6 i Västra Frölunda. Dit kan du ta dig med buss eller bil.

Du som åker kollektivt kan ta dig till Frölunda Torg och därifrån åka med buss 92 eller 94 till hållplats Hammarvägen. Därifrån är det mindre än 5 minuters gångväg upp till kyrkan.

Du som väljer att ta bilen, kör mot Frölunda. Ta av från Västerleden vid Frölundamotet. Följ skyltar mot Näset (Näsetvägen) 2,1 km, ta till vänster i rondellen och fortsätt ytterligare 1,1 km på Näsetvägen. Sväng höger in på Hammarvägen. Du ser strax Näsets kyrka på vänster sida. Passera kyrkan och förskolans entré och ta till vänster in på den allmäna parkeringsplatsen.

Expeditionen - kontakta oss

För allmänna frågor & bokning av dop, vigsel och begravning

Telefontid måndag - fredag 09.00-14.00

E-post till pastoratet: vastrafrolunda.pastorat@svenskakyrkan.se

Tänk på att: När du mailar om en kyrka eller församling - skriv då i mailet vilken kyrka/församling du avser för att vi snabbare ska kunna hjälpa dig.

Postadress för alla fem församlingar + pastoratet är:
Församlingens namn eller Västra Frölunda pastorat
Frölunda kyrkogata 2
421 47 Västra Frölunda

OBS! Älvsborgs kyrka kommer att vara stängd för renovering 1 augusti - 30 november 2023. Under denna period hänvisar vi kyrkliga handlingar (dop, vigsel och begravning) till pastoratets andra kyrkor.

Så behandlar vi dina personuppgifter

Vill du boka eller veta mer?

Kontakta expeditionen 031-731 64 50, vastrafrolunda.pastorat@svenskakyrkan.se

Telefontider: Måndag-fredag 9.00-16.00