I korthet: Skräpplockardag på Näset

Torsdagen den 11 maj 2023 bjöd bland annat på skräpplockning på Näset.

Men först var det - som vanligt på torsdagarna - andakt, lunch och föredrag. Denna torsdag var det föredrag kring Sackeus arbete med Fairtrade-kaffe och vikten av medvetna konsumentval.

Efteråt fick stora och små möjlighet att med gemensamma krafter göra lite finare på Näset. Man hade ordnat med handskar, skräppåsar och sorteringskärl och i eftermiddagssolen satte man igång. Om några skatter hittade förtäljer dock inte historien...

Näsets församling

Välkommen till Näsets kyrka och församlingshem på Hammarvägen 6 i Västra Frölunda. Här finns också förskolan Pärlan.

Du behövs

Vill du engagera dig i Svenska kyrkan genom att bidra med din tid och talang? Vi behöver varandra och genom att samarbeta gör vi närmiljön till en bättre och varmare plats.