Foto: Tommy Hvitfeldt

Ideell i Tynnereds församling

I Tynnered kan du som ideell medarbetare exempelvis vara gudstjänstvärd, hjälpa till att duka till sopplunchen, finnas med i besöksgrupp, vara ledare i barn- och ungdomsverksamheten m.m. Läs mer här.

Delaktig är ett av Tynnereds församlings värdeord. Vi vill synliggöra Guds närvaro i en anda av gästfrihet, delaktighet, mångfald och helighet. Vi tror att Gud gett alla människor gåvor till glädje, gemenskap, livsmod och hopp.

I Tynnered kan du som ideell medarbetare exempelvis vara gudstjänstvärd, hjälpa till och ställa i ordning efter gudstjänsten, delta i bönegruppen, hjälpa till att duka till sopplunchen, finnas med i besöksgrupp, vara ledare i barn- och ungdomsverksamheten med mera.

Vill du också vara med? Kontakta diakon Lena Andersson!

Tynnereds församling

Välkommen till församlingen som vill synliggöra Guds närvaro i en anda av gästfrihet, delaktighet, mångfald och helighet. I församlingen finns Grevegården och Tynnereds kyrka, och dessutom två förskolor.