Ungdomar sitter på filtar på gräsmatta.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Konfa Näset 2023/24

Välkomna till konfa på Näset! Äventyr, samtal, bön, läger, skärgård, musik, reflektion, allvar och lek.

Sommarkonfa i Näsets församling

För många blir konfirmationsåret ett betydelsefullt år i livet, där man lär känna sig själv, nya kompisar och Gud bättre.

När och hur?

Vi startar upp 10 december 2023, 2:a advent, med gudstjänst och informationsmöte. Därefter ses vi torsdagkvällar, cirka 1 gång i månaden under våren, en helg i februari samt de tre första veckorna på sommarlovet. Vi åker på läger till Flämslätt och konfirmeras i slutet på juni i Näsets kyrka.

Snabbfakta Sommargrupp dececember-juni 2024

Läger: ons 12/6-lörd 15/6 2024
Konfirmation: 29 juni och 30 juni 2024
Max antal: 40
Ansvargi: Helen Lugner, präst

Anmälan öppnar torsdag 20 april 17.00- klicka här för att komma dit.

Ungdomar sitter tätt, lutade mot en klippa. Dom skrattar.

Konfirmation 2023/24

Konfirmationsåret blir för många ett betydelsefullt år i livet där man får lära känna sig själv, nya kompisar och kristen tro. På den här sidan finns information om konfa i Näset, Styrsö, Tynnered, Västra Frölunda och Älvsborgs församlingar för alla som är födda 2009.

Näsets församling

Välkommen till Näsets kyrka och församlingshem på Hammarvägen 6 i Västra Frölunda. Här finns också förskolan Pärlan.

Ungdomar i roliga dräkter som gör tummen upp.

Anmälningssida - konfirmation

Anmälan för konfaläsår 2024/25 i Västra Frölunda pastorat.