Några ungdomar sitter på en scen och skrattar tillsammans.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Konfa och impro!

Är du nyfiken på improvisationsteater och vill konfirmera dig? Då är detta gruppen för dig!

Konfa och Impro 2024/25 - nyhet!

Vi utforskar grunderna i impro (improvisationsteater), där du lär dig mer om dig själv och att bejaka dina egna och andras idéer. Här får ni skratta, bjuda på er själva och se nya sidor av varandra och dig själv. Du får syn på nya möjligheter och hur roligt det kan vara att öva sitt lyssnande och att samarbeta. En aktivitet som ger lust, motivation och känslan av att allt är möjligt!

Ingen tidigare erfarenhet krävs, bara nyfikenhet och lust. Detta i en kombination med att du få lära dig mer om kristen tro, identitet och frågor som berör oss alla. Prat om livet när det är som bäst och när det är som sämst. Vi undersöker Kyrkans traditioner. Vad händer och görs i kyrkan och hur är du en viktig pusselbit.

Vi ses en helgträff i månaden september till april, i Västra Frölunda församlingshem.

Träffar

Uppstart 7 - 8 september 2024

5-6 oktober

2 november

9-10 november

1 december

7-8 december

11-12 januari 2025

1-2 februari

1-2 mars

5-6 april

14-16 april (påsklovet)

Ev. genrep 25 april

konfirmationsgudstjänst 26 april 2025, i Västra Frölunda kyrka

Maxantal

Max 12 konfirmander

Övrigt

Kostnad 800 kr

Kontaktperson Maria Högberg maria.hogberg3@svenskakyrkan.se

I samarbete med https://www.improverket.se/

Anmälan  - fyll i formuläret nedan.

2024-04-24 19.44: SOMMARKONFA ÄLVSBORG är fulltecknad.

20:40 SEGLINGSKONFA ÄLVSBORG är fulltecknad.

20:46 SKIDKONFA ÄLVSBORG är fulltecknad.

De grupper som fortfarande har platser kvar, är de som går att välja nedan.

1. Mitt förstahandsval är: (kryssa för namnet på den grupp du helst vill gå i)

2. Mitt andrahandsval är: (kryssa för den grupp som du vill ha som back up om ditt förstahandsval blir fullt)

Konfirmation 2024/25

Konfirmationsåret blir för många ett betydelsefullt år i livet där man får lära känna sig själv, nya kompisar och kristen tro. På den här sidan finns information om konfa i Näset, Styrsö, Tynnered, Västra Frölunda och Älvsborgs församlingar för alla som är födda 2010.

Ungdomar i roliga dräkter som gör tummen upp.

Anmälningssida - konfirmation

Anmälan för konfaläsår 2024/25 i Västra Frölunda pastorat.

Västra Frölunda församling

Välkommen till Västra Frölunda kyrka och församlingshem! Detta är en församling som vill vara en växtplats, där omsorg och kärlek strävar efter att inkludera och stärka människor. En plats som är öppen för alla och där tydligheten finns i evangeliets budskap om Jesus Kristus.