Konfa Tynnered - resa genom tid och rum

En konfirmandgrupp för dig som genom upplevelser vill lära dig mer om kristen tro. Vi ses i Tynnereds kyrka varannan söndag under läsåret. Läs mer här!

Konfa i Tynnered 2024/25 - Resa genom tid och rum!

Tillsammans skapar vi en trygg miljö där både glädje och allvar ryms. Vi bjuder även på hemlagad lunch varje träff. Vi kommer också göra två spännande resor, en helg på hösten och en lite längre på våren.

För dig som ännu inte vet vad du
vill, har vi en info-träff torsdag 13/6, drop-in från kl 18.00-19.00 .
 Varmt välkommen!

Träffar och läger

Start för konfan: Söndag 8/9 kl 13.00-15.30, sedan ses vi varannan söndag (jämna veckor) 13.00-15.30.

Höstläger:
18 oktober–20 oktober

Vårläger
: 1 maj–4 maj 2025

(Gruppen är helt konstnadsfri)

Lördag 31 maj 2025, i Tynnereds kyrka.

Anmälan - fyll i formuläret nedan.

2024-04-24 19.44: SOMMARKONFA ÄLVSBORG är fulltecknad.

20:40 SEGLINGSKONFA ÄLVSBORG är fulltecknad.

20:46 SKIDKONFA ÄLVSBORG är fulltecknad.

De grupper som fortfarande har platser kvar, är de som går att välja nedan.

1. Mitt förstahandsval är: (kryssa för namnet på den grupp du helst vill gå i)

2. Mitt andrahandsval är: (kryssa för den grupp som du vill ha som back up om ditt förstahandsval blir fullt)

Konfirmation 2024/25

Konfirmationsåret blir för många ett betydelsefullt år i livet där man får lära känna sig själv, nya kompisar och kristen tro. På den här sidan finns information om konfa i Näset, Styrsö, Tynnered, Västra Frölunda och Älvsborgs församlingar för alla som är födda 2010.

Ungdomar i roliga dräkter som gör tummen upp.

Anmälningssida - konfirmation

Anmälan för konfaläsår 2024/25 i Västra Frölunda pastorat.

Tynnereds församling

Välkommen till församlingen som vill synliggöra Guds närvaro i en anda av gästfrihet, delaktighet, mångfald och helighet. I församlingen finns Grevegården och Tynnereds kyrka, och dessutom två förskolor.