Mer om kristen tro, kyrkans arbete och pastoratets nyhetsbrev.

Nyhetsbrev

På gång i kyrkan är ett digitalt nyhetsbrev som berättar om aktuella händelser i Svenska kyrkan, Västra Frölunda pastorat. Anmäl dig här!

Tidningen Våga

Våga är Västra Frölunda pastorats tidning. Just nu har tidningen uppehåll, men tidigare nummer finns här. Trevlig läsning!

Diakonala samarbetspartners

Västra Frölunda pastorat samarbetar med Göteborgs kyrkliga Stadsmission, Kyrkans Jourtjänst och Svenska kyrkans familjerådgivning.

Lokalförsörjningsplan

Svenska kyrkan gör just nu en omfattande översyn av sitt fastighetsinnehav, och skapar nya modeller för planering och förvaltning av fastigheter och det gemensamma kulturarvet.

Kristen tro och kyrkan

I Svenska kyrkan finns plats för dig som är nyfiken på kristen tro – för dig som vill göra andliga upptäckter och få veta mer om vad det innebär att leva som kristen.

Så behandlar vi dina personuppgifter - GDPR

Din personliga integritet är viktig för oss i Svenska kyrkan, Västra Frölunda pastorat. Därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.

Kontakta oss

Här hittar du kontaktuppgifter till expeditionen, alla medarbetare, avdelningar och församlingar i Västra Frölunda pastorat.

ANSVARIG UTGIVARE för hemsidan

Databasens namn – svenskakyrkan.se/vastrafrolundapastorat

Tillhandahållare (den som driver verksamheten) – Svenska kyrkan, Västra Frölunda pastorat

Ansvarig utgivare – Ingvild Fallegård, kyrkoherde