En diakon sitter ner och samtalar med någon.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Behöver du någon att prata med?

Stödsamtal och själavård

Ensamheten och saknad kan kännas påträngande och smärtsam. Tystnaden kan nästan eka... Oro och ängslan över både nära och kära, men också över ekonomi och praktiska göromål, kan kännas tyngande. Då kan det vara skönt att få prata med någon, att få sätta ord på sina känslor och tankar. Kanske har du ett problem du behöver lyfta, eller så vill du bara att någon ringer och frågar hur du mår?

Vi finns här för dig. Du kan boka själavårdssamtal med präst eller diakon, antingen på plats eller via telefon. Se kontaktlistan nedan för direktkontakt, eller ring expeditionen för att komma vidare.

Närbild person som håller mobiltelefon i handen.

Präster och diakoner i pastoratet

Här finns en kontaktlista över pastoratets alla präster och diakoner. Om du behöver samtala med någon eller annat stöd så är du välkommen att höra av dig.

Gemenskap - café, rörelse och soppa

Svenska kyrkan vill bjuda in till gemenskap och främja välmående - varmt välkomna till dagaktiviteter i våra kyrkor.

Två kvinnor sitter i en soffa och pratar.

Samtalsgrupper

Samtal om livets stora och små händelser. Tillsammans.

Du behövs

Vill du engagera dig i Svenska kyrkan genom att bidra med din tid och talang? Vi behöver varandra och genom att samarbeta gör vi närmiljön till en bättre och varmare plats.