Foto: Marc Wieland/Unsplash

Seglingskonfa - Älvsborg 2024/25

GRUPPEN ÄR FULLTECKNAD. Segelgruppen är ett samarbete mellan Älvsborgs församling och GKSS (Göteborgs Kungliga Segelsällskap). Upplägget passar både dig med segelvana och dig som aldrig seglat förr.

Seglingsgrupp i Älvsborgs församling 2024/25

Vi kastar loss för läger veckan innan, respektive veckan efter, midsommar. Innan dess träffas vi under 5-6 helger utspridda över läsåret.

Tillsammans kommer vi prata om frågor som berör oss på ytan så väl som på djupet – stort och smått. Gudsrelation och människosyn, bibel och bön, vänskap och kärlek, tro och tvivel. Välkommen!

Träffar

Vi ses 5–6 helger under året med start helgen vecka 41, 11–13 oktober 2024. Information kommer i bekräftelsen.

Läger

Vi seglar 16-19 juni 2025 och 23-26 juni 2025.

Konfirmation

Övning inför konfirmationen 27 juni samt konfirmationsmässa i Älvsborgs kyrka 28 juni 2025.

Kostnad och maxantal

OBS! Kostnad 5 000 kr och plats för max 12 konfirmander.

Du behöver inte ha seglingsvana sedan tidigare. Vi är här för att lära!

Ansvarig för gruppen är Torbjörn Lindblad, församlingspedagog.

2024-04-24 19.44: SOMMARKONFA ÄLVSBORG är fulltecknad.

20:40 SEGLINGSKONFA ÄLVSBORG är fulltecknad.

20:46 SKIDKONFA ÄLVSBORG är fulltecknad.

De grupper som fortfarande har platser kvar, är de som går att välja nedan.

1. Mitt förstahandsval är: (kryssa för namnet på den grupp du helst vill gå i)

2. Mitt andrahandsval är: (kryssa för den grupp som du vill ha som back up om ditt förstahandsval blir fullt)

Konfirmation 2024/25

Konfirmationsåret blir för många ett betydelsefullt år i livet där man får lära känna sig själv, nya kompisar och kristen tro. På den här sidan finns information om konfa i Näset, Styrsö, Tynnered, Västra Frölunda och Älvsborgs församlingar för alla som är födda 2010.

Ungdomar i roliga dräkter som gör tummen upp.

Anmälningssida - konfirmation

Anmälan för konfaläsår 2024/25 i Västra Frölunda pastorat.

Älvsborgs församling

Välkommen till Furåsens och Älvsborgs kyrka med församlingshem. I Älvsborgs församling finns ett rikt gudstjänst- och musikliv och en stor konfirmandverksamhet.