Ljusbäraren i Tynnereds kyrka
Foto: Tommy Hvitfeldt

Tynnereds församling

Välkommen till församlingen som vill synliggöra Guds närvaro i en anda av gästfrihet, delaktighet, mångfald och helighet. I församlingen finns Grevegården och Tynnereds kyrka, och dessutom två förskolor.

Tips!

Temaveckor 14-28 april

Drömmar om framtiden är temat i Tynnereds församling under dessa veckor. Konsert, utställning, spagettigudstänst, drömbakartävling m.m.

Nära dig - en föreläsningsserie

Tema för våren är "Drömmar om framtiden". Vårens sista tillfälle blir tisdag 23 april när Franciscusbröderna Mikael och Ludvig berättar om sina liv och kallelsen.

Café Existens

Torsdag 25 april: Prästen Brita Rudberg Österberg m.fl. reflekterar, delvis utifrån egna erfarenheter, över hur vi ser på oss själva och varandra och hur det formar oss själva och vår tro.

En grupp människor är ute och vandrar i skogen.

Ekumenisk pilgrimsvandring 27/4

Vi samlas vid Equmeniakyrkan Fiskebäck, Citrusgatan 16, och vandrar via havet till Fiskebäckskyrkan och Grevegårdens kyrka. Välkommen att vara med!

Ideell i Tynnereds församling

I Tynnered kan du som ideell medarbetare exempelvis vara gudstjänstvärd, hjälpa till att duka till sopplunchen, finnas med i besöksgrupp, vara ledare i barn- och ungdomsverksamheten m.m. Läs mer här.

Råd och stöd - diakoni

Diakoni är kyrkans sociala omsorg och arbete. Mer information om vilket stöd du kan få, och kontaktvägar finns på denna sida.

Aktiviteter

Var dag i kyrkor och församlingshem! Lek, samtal, gemenskap och musik - aktiviteter för alla åldrar.

Konfa Tynnered 2023/24

Välkommen att följa med på en spännande resa, en resa genom tid och rum! Vi pratar om Gud, tro, kärlek och livet. Under hösten åker vi på läger i Sverige och under våren till Köpenhamn.

Ungdomar sitter tätt, lutade mot en klippa. Dom skrattar.

Konfirmation 2023/24

Konfirmationsåret blir för många ett betydelsefullt år i livet där man får lära känna sig själv, nya kompisar och kristen tro. På den här sidan finns information om konfa i Näset, Styrsö, Tynnered, Västra Frölunda och Älvsborgs församlingar för alla som är födda 2009.

Gudstjänst

Gudstjänsten är kyrkolivets centrum och hela församlingens gåva och ansvar. I kalendern finns information om tid och plats för veckans gudstjänster.

Kontakta Tynnereds församling

Medarbetares kontaktuppgifter och kyrkornas adresser.

Om Tynnereds Församling

Tynnereds församling ansvarar på ett särskilt sätt för att Svenska kyrkan ska vara synlig och verksam i stadsdelen Tynnered i Göteborg.

Dörren till vänster är ingången till pastoratets expedition.

Expeditionen - kontakta oss

Västra Frölunda pastorats fem församlingar har en gemensam expeditionen. Här bokas dop, vigsel, begravning samt lokaluthyrningar. Vi svarar på frågor och försöker hjälpa dig med ditt ärende.

Höstens alla aktiviteter!

Aktiviteter

Nyhetsbrev

Vill du veta mer om vad som händer i församlingen och Västra Frölunda pastorat?

Anmäl dig till vårt digitala nyhetsbrev här

Nu finns vi på Facebook - en grupp som heter Svenska kyrkan i Tynnered, välkommen att gå med där. För att gå med måste du godkänna gruppens regler.

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet

Så behandlar vi dina personuppgifter - GDPR

Din personliga integritet är viktig för oss i Svenska kyrkan, Västra Frölunda pastorat. Därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.