Domkyrkocentrum i Växjö.
Foto: Ingela Stewén /Ikon

Administration och förvaltning

Personal på Hovshaga arbetsområde

Hovshaga arbetsområde sköter om Hovshaga begravningsplats, Gårdsby kyrkogård samt områdena kring Johanneskyrkan, Mariakyrkan och Sandsbro kapell.

Personal på Skogslyckans arbetsområde

Skogslyckans arbetsområde sköter om Skogslyckans kyrkogård samt området kring Högstorps kyrka.

Personal på Tegnérs arbetsområde

Tegnérkyrkogårdens arbetsområde sköter om Tegnérkyrkogården, och området runt Växjö domkyrka och Domkyrkocentrum.

Personal på Hemmesjö arbetsområde

Hemmesjö arbetsområde sköter om Hemmesjö nya kyrkogård, området kring Hemmesjö gamla kyrka, Tegnaby kyrkplats och Furuby kyrkogård.

Personal på Vederslöv arbetsområde

Vederslövs arbetsområde sköter om Vederslövs kyrkogård, Dänningelanda kyrkogård, Tävelsås kyrkogård, Kalvsviks kyrkogård, Tofta ödekyrkogård och Kalvsviks gamla kyrkogård.

Personal på Söraby/Rottne arbetsområde

Söraby arbetsområde sköter om Söraby kyrkogård, Tjureda kyrkogård, Tolgs kyrkogård och Tolgs gamla kyrkogård.

Personal på Ingelstad arbetsområde

Ingelstads arbetsområde sköter om Östra Torsås kyrkogård, Nöbbele kyrkogård, Uråsa kyrkogård, Jäts kyrkogård och Jäts gamla kyrkogård.

Personal på Sjösås/Braås arbetsområde

Sjösås arbetsområde sköter om Sjösås kyrkogård (Viås), Sjösås gamla kyrkogård, Hornaryds kyrkplats, Drev gamla kyrkogård, Drev-Hornaryds kyrkogård, Dädesjö kyrkogård och Eke kyrkplats.

Personal på Öja/Gemla arbetsområde

Öja/Gemla arbetsområde sköter om Öja kyrkogård och Bergunda kyrkogård.

Personal på Öjaby arbetsområde

Öjaby arbetsområde sköter om Öjaby kyrkogård, Ör kyrkogård och Ormesberga kyrkogård.

Personal på Aneboda arbetsområde

Aneboda arbetsområde sköter om Aneboda kyrkogård, Bergs kyrkogård, Asa kyrkogård och området runt Lammhults kyrka.