Foto: emilia lindstrand

Pyspunka

Läs fjärde hjulet av den årliga rapporten om tillståndet i Växjö stifts församlingar.

Årlig rapport till stiftsstyrelsen

Varför finns Pyspunka fjärde hjulet?

Stiftskansliet ska ”systematiskt följa de ekonomiska enheternas utveckling i ekonomiskt och pastoralt hänseende. Stiftskansliet ska sedan årligen rapportera och föreslå stiftsstyrelsen vilka enheter som kan behöva studeras närmare så att det kan avgöras om en organisationsförändring bör initieras eller om det är mer ändamålsenligt med andra främjandeåtgärder”. Det är huvudanledningen till att Pyspunka fjärde hjulet och dess föregångare finns.

Varför ska jag läsa den?

De tidigare rapporterna har fått vid spridning, långt utanför stiftsstyrelsen i Växjö. Det är roligt och bra! I år satsar vi därför lite extra på de intresserade och nyfikna. Alla får samma faktamaterial att utgå ifrån men därtill finns vissa frågor lämpade att fundera över i stiftsstyrelsen och andra frågor bättre lämpade att tänka till kring i församlingarna.

Läs rapporten: Pyspunka fjärde hjulet.