Hållbarhet

Veberöds församling har startat upp Svenska kyrkans miljödiplomeringsarbete. Det är ett systematiskt arbete för att bidra till hållbar utveckling och minskad miljöbelastning. Arbetet stödjer också måluppfyllnad relaterat till Agenda 2030 och Svenska kyrkans färdplan för klimatet.

Vår vision

Den jobbar vi med nästa fredag!

Vad kan vi göra?

Det är viktigt för Svenska kyrkan i Veberöd att vi tar ansvar för vår påverkan på klimatet och hur vi belastar miljön i vår verksamhet. Vi vill också lyfta samtalet om miljö- och hållbarhetsfrågor. Vi kommer också arbeta för att ta med oss miljöfrågan in i gudstjänsten.

Har du frågor om vårt miljö och hållbarhetsarbete kontakta Matilda Dahlin.

Läs mer om Svenska kyrkans hållbarhetsarbete

Hållbarhet

Hållbarhetsfrågorna är ständigt närvarande i Svenska kyrkans verksamhet. Med människovärdet i fokus arbetar vi för människor som lever i utsatthet både i Sverige och utomlands.

Miljödiplomering

Kyrkans miljödiplomering möjliggör ett systematiskt och strukturerat arbete för att bidra till hållbar utveckling och minskad miljöbelastning. Strukturen stödjer måluppfyllnad relaterat till Agenda 2030 och Svenska kyrkans färdplan för klimatet.