Dop | Konfirmation | Vigsel | Begravning

Livsglädje, utveckling, kärlek och sorg. Vi finns här för dig – i alla skeden av livet.

Dop

Dopet är en stor högtid som är förknippad med en djup glädje och fest. Dopet är en gåva och i dopet lovar Gud att vara oss nära genom hela livet. I dopet lägger vi vårt barn i Guds hand. Dopets djupaste innebörd kan sammanfattas i ordet samhörighet. Gud vill höra samman med var och en av oss och ge oss liv, kärlek och förlåtelse.

En konfirmand har ett halsband med ett kors runt halsen.

Konfirmation

Vad är viktigt för ett gott liv? Vem är jag och vem vill jag vara? När du är konfirmand finns möjlighet att fundera på sådant som vi kanske inte gör varje dag. Du får också ta reda på vad kristen tro är, lära känna nya människor eller lära känna gamla vänner på nytt sätt. Du är inte ensam om att fundera över livet. Man kan också konfirmeras senare i livet - läs mer här!

Närbild på en pingstlilja som ligger på marken med två vigselringar på ena kronbladet.

Vigsel

Bröllop är fest! Ett minne för livet. Att gifta sig borgerligt eller kyrkligt ger samma legitimitet, men i kyrkan ber vi också om Guds välsignelse över äktenskapet.

Begravning

Den kristna riten för att säga farväl och tacka för en människa är en gudstjänst. I begravningsgudstjänsten överlämnar vi den döde till Gud och tar avsked.

Kontakta oss!

Vollsjö församling
Torget 16
275 66 Vollsjö