Verksamhetsbesök

Svenska kyrkan Vollsjö vill komma till er! Vill ditt företag, verksamhet, förening ha besök av svenska kyrkan Vollsjö? Som ny kyrkoherde i församlingen är det viktigt att lära känna hela församlingen och allt som finns. Därför vill jag gärna komma ut på företagsbesök, besöka föreningar, skolor och kommunal verksamhet.

Jag vill lära mig mer om vad som driver människor att utveckla verksamheter, vilka utmaningar och glädjeämnen som finns och hur Svenska kyrkan kan vara ett stöd för er. Svenska kyrkan Vollsjö församling intar en naturlig plats i vårt samhälle.

Ett gott samarbete med föreningar, byalag och företag är viktig för vår bygds fortlevnad. Vollsjö församling består av alla som känner samhörighet med Svenska kyrkan. Denna samhörighet kan uttryckas på olika sätt. Tillsammans med alla människor vill vi möta livets och världens utmaningar.

Svenska kyrkan Vollsjö ska vara en kraft att räkna med. En kraft, en samtals-partner, som samverkar med människor, föreningar, kommunal verksamhet till samhällets och världens bästa.

Under ett besök berättar ni om er verksamhet, ni visar oss runt och ni berättar om utmaningar och glädjeämnen. Kanske sitter vi ner och fikar, träffar personal, får pröva på något vi aldrig testat?

Besöket är kostnadsfritt och med mig har jag representanter för Svenska kyrkan Vollsjö. Varmt välkomna att ta kontakt direkt med mig, kyrkoherde Jenny Delén - kontaktuppgifter nedan.

Psst! … Det kan hända att jag slår en signal och bjuder in mig själv om ni inte hinner först!