Bildcollage ifrån Caféet
Foto: Per Scharffenberg

Kyrkans Café

Här hittar du några speciella händelser som vi bedriver i vårt fina Café här på Gentzgasse!

Caféet här på Gentzgasse förvandlas under några gånger per år till något mer än vad vi vanligtvis brukar kunna se det som.

Under ett tillfälle (än så länge) på hösten och en till två gånger på våren så serverar vi ärtsoppa med pannkakor, och jo man kan få punch också i vanliga fall, men den kan vara slut så först till kvarn gäller. Soppan serverar vi vanligtvis mellan 12:00-18:00.

En Tisdag under den kallaste delen av vintern innan fastan så serveras det semlor i massor här, något som man inte vill missa.

Våffelcafé är också en återkommande händelse varje vår. Då öppnar vi dörrarna kl 12:00 för de Våffelsugna.

Påskbasaren är ett stående inslag varje vår som också sker här. Då har Caféet transformerats om till en liten försäljningslokal. Där vi säljer allt från mat-godis till dukar och prydnads kycklingar. Samtidigt ute på innergården så serveras det våfflor och uppe i församlingssalen som då har blivit Café, serveras det smörgåsar-semlor-princesstårta-kanelbullar-småkakor m.m. samt dryck. Hjärtligt välkommen att ta del av utbudet.

Vid sommaravslutning så brukar vi också ha ett litet buffébord med all sköns sommarmat på t.ex. sill, lax, ägg m.m. Är bra om man meddelar personalen någon vecka innan om man tänker komma och äta av buffén, lättare för oss att förbereda och att ha rätt mängd mat.

Kanelbullensdag är en dag i början av hösten som vi gärna uppmärksammar lite så där extra här på Caféet.

Samtalen brukar bli många om både det lilla och stora.
Eftersom vi är få anställda så är det bra om du ringer innan så att vi säkerligen är där. Vi är sällan längre bort än att vi kan komma till Caféet och öppna upp.

Plats: Gentzgasse 10, Altes Haus
Kontaktperson:

Kontaktuppgift / kyrkoherden

Kyrkoherde: Peter Styrman
Mobil: +43.699.19477205
Mail: kyrkoherden@svenskakyrkan.at

Jourhavande präst i Sverige: Se länk allra längst ner på sidan.