Bilder på seniorgruppen som träffas en gång i månaden
Foto: Anders Nilsson

Seniorer

Första onsdagen i månaden

Vi träffas första onsdagen i varje månad kl 15.

Flera av oss som deltar var trogna gäster vid Syster Anna-Lenas legendariska onsdagsträffar och för oss har denna samvaro blivit något av en fortsättning av dessa träffar. Aktuella datum finner ni i Kalendariet och i Wienbladet.

Den 6 mars 2003 samlades den nuvarande seniorgruppen  här på kyrkan för första gången. Denna träff på Gentzgasse första onsdagen i månaden kl.15.00 har blivit både omtyckt och uppskattad.

Som namnet antyder är det de något äldre i kolonin, som träffas här, dricker kaffe och samtalar. Personalen på kyrkan förbereder kaffet och oftast är det någon som tar sig tid och slår sig ned hos oss och deltar i samtalet. Samtalsämnena sträcker sig från nostalgiska tillbakablickar på ett dåtida Sverige fram till aktuella händelser inom kultur och politik. Svenska videofilmer står då och då på programmet. Viktigt är att vi får tillfälle att tala svenska, även om vårt språk för dagens yngre svenskar kanske kan tyckas gammaldags.

Vi hälsar nya seniorer varmt välkomna, inte minst herrar, som är i minoritet!

Anita Kager, kontaktperson
telefon: 02243-37867