Körkonserter i vårens och sommarens tecken

Välkommen att njuta av härlig körsång varje torsdag från och med den 2 maj till och med den 13 juni, med undantag för den 6 juni.

Konserterna börjar klockan 20.
Fri entré.

2 maj: När majsol ler.

Vi sjunger in våren med musik ur den svenska sångskatten. Doroteakören, sångsolist Florence Rooth, Mikael Ekholm, flöjt, Henrik Lundström, bas, Karolina Strand, körledning och piano.

9 maj: Together.

United Gospel Choir firar 5 år och presenterar ett härligt gospelgungande program som framförs ihop med Frida Green, Saga Uvemark och kompband.
Plats: Mariakyrkan.

16 maj: Folkvisor.

Studenter-Sangforeningen, som är manskören vid Köpenhamns Universitet under ledning av Sigrid Damsager, har en repertoar med musik av bland andra Alfvén och Grieg.

23 maj: På gröna ängar.

Da Capo-kören besjunger våren och sommaren med sånger om blommande hagar, frodiga kullar och sköna växter. Medverkar gör även Hedda Heiskanen, fiol och nyckelharpa, Joel Axell, cello och Agnes Ström, piano.
Plats: Klosterkyrkan.

30 maj: Summer is acomin' in.

Sånger från de brittiska öarna serveras av kören Ad Libitum, Eva Lundgren, piano, Henrik Lundström, gitarr & bas, Hans Nilsson, low whistle & saxofon, Anna Rynefors, fiol, Karolina Strand, dirigent.

13 juni: Drömvävar.

Lunds Vokalensemble under ledning av Ragnar Bohlin presenterar ett program som reflekterar försommarens skimrande aftonljus – skarpt, dunkelt, lättsamt, allvarsamt, med musik av bland andra Schütz, Gullin och Emanuelsson.